Onze school

Wij geven speciaal onderwijs aan kinderen van 4 tot en met 12 jaar met speciale ondersteuningsvragen. Hun intelligentieniveau varieert van een zeer jonge ontwikkelingsleeftijd tot gemiddeld of bovengemiddeld niveau. Vaak hebben onze leerlingen complexe ontwikkelings-, gedrags- of psychiatrische problemen. Wij stemmen ons onderwijs af op ieders ontwikkelingsmogelijkheden. Daarbij kijken we naar wat leerlingen wél kunnen en richten we ons op het bevorderen van competentie, autonomie en relatie. Dat doen we met een betrokken team met doorzettingsvermogen dat doelgericht handelt vanuit een brede expertise.

Onze school in het kort

Leerlingen, ouders, verzorgers en medewerkers van verschillende achtergrond, godsdienst of levensovertuiging gaan bij ons op school met respect met elkaar om. Wij zijn een algemeen bijzondere school. Dat betekent dat we uitgaan van gelijkwaardigheid van iedereen die aan ons verbonden is.

De Rabot telt:

• 140 tot 160 leerlingen, in de leeftijd van 4 t/m 13 jaar
  • 13 groepen (van ongeveer 10 tot 15 leerlingen)
  • 55 medewerkers

Schoolklimaat

Op onze school staat het kind centraal. Iedere leerling wordt gezien en gerespecteerd. We bieden duidelijk en structuur. Hierdoor is onze school een veilige plek waar leerlingen zich verder kunnen ontwikkelen. Zodat zij op weg gaan naar een volwaardige en zo zelfstandig mogelijke plaats in de samenleving.

Eigentijds onderwijs

Het onderwijs richten we zo in, dat elke leerling een ononderbroken ontwikkelingsproces doorloopt. Hierbij kijken we niet naar wat een kind niet kan maar juist naar wat hij wel kan. We maken gebruik van eigentijdse methodes, die aangepast zijn aan het ontwikkelingsniveau van je kind. We geven extra aandacht aan ‘leren leren’, sociaal-emotionele ontwikkeling, zelfredzaamheid en communicatie.

Inspectiebeoordeling

Eens per vier jaar bezoekt de Inspectie van het Onderwijs onze school. Ons onderwijs kreeg de laatste keer een voldoende. Dit betekent dat het bestuur voldoet aan de vereiste basiskwaliteit.

Aanmelden

Wil je een nieuwe leerling aanmelden? Voor de toelating van je kind tot een school voor (voortgezet) speciaal onderwijs is een toelaatbaarheidsverklaring nodig.

Neem gerust contact op